Inspirace za plotem - Almara Soap

Čtvrtek, 12. listopad 2020

Vidíš tu krásu? A cítíš tu vůni? Tak to bude nejspíš nějaký voňavý kousek z dílny Almara Soap! České kosmetické značky, ve které se snoubí čistě přírodní složení, delikátní vůně a působivý design.

Inspirace za plotem - Almara Soap

Na naše otázky nám tentokrát odpovídala Veronika Machková, majitelka voňavé značky Almara Soap. Kde bere inspiraci, jaké jsou její nejoblíbenější vůně a další zajímavosti se dozvíte na následujících řádcích. 

DDE01100

 

Jak bys popsala a více přiblížila značku Almara Soap? 

V Almara Soap se už šestým rokem zabýváme výrobou designových tuhých mýdel a zhruba před rokem jsme rozšířili svou nabídku o stále se rozrůstající řadu přírodní kosmetiky. Už od začátku si zakládáme na ekologickém a zero-waste přístupu, proto jsou všechny naše produkty baleny buďto do recyklovatelných papírů, nebo do znovupoužitelných skleněných nádob. U nás v Almara Soap jdou přírodní složení, krása a ekologie ruku v ruce… a nikdy se nemají v plánu rozejít.

Co bylo na začátku vzniku značky? 

Na počátku byly bylinky, které mě už od dětství fascinovaly. Stejné to bylo i s přírodou, a tak jsem nějak automaticky inklinovala k přírodním produktům, ať už se to týkalo kosmetiky, nebo jídla.

V minulosti jsem se dlouhá léta pohybovala v oblasti médií, pracovala jsem v PR agentuře. Měla jsem možnost pomáhat s uvedením na český trh několika zahraničním kosmetickým značkám. V mém osobním směřování mě hodně ovlivnilo právě to, že jsem mohla nahlédnout pod pokličku hned několika z nich, jak těm certifikovaným „bio”, tak i těm víc „fancy” a vybrat si z nich to, s čím souzním a co bych třeba jednou chtěla sama vyrábět. Díky těmto zkušenostem jsem hned od začátku věděla, že chci vyrábět kosmetické produkty bez ropných složek, konzervantů a zbytečné syntetiky, které však budou zároveň estetické a vizuálně zajímavé.

To, že jsem z člověka, který se věnuje propagaci jiných značek, přešla na „druhou stranu“, tedy na stranu výrobce, bylo splněním dlouholetého snu o tom realizovat něco svého. K tomu samozřejmě inklinuje mnoho PR manažerů, proto jsem nesmírně šťastná za to, co se nám podařilo vybudovat.

DDE01117

Prozradíš něco ze svého "know-how" či jak vypadá výroba? 

Každý náš kousek uspokojuje hned tři smysly – zrak, hmat a čich, a my se soustředíme na to, aby žádný z těchto tří smyslů nebyl na úkor jiného zatlačen do kouta. Bylinky u nás neslouží pouze jako dekorace a esenciální oleje pouze jako vonná složka. Využíváme účinné složky bylin v macerátech a nálevech, ingredience do přírodních produktů pečlivě vybíráme a kombinujeme v synergický celek. 

Co se týká výroby mýdel, věděli jste například, že každé mýdlo musí od okamžiku vyrobení do chvíle prvního použití čtyři až pět týdnů takzvaně „zrát“?

Jaké jsou tvé nejoblíbenější vůně a příchutě? A co je nejoblíbenější u zákazníků?

Osobně mám nejraději přírodní, bylinkové vůně. Miluji svěží esenciální oleje, jako je máta, eukalyptus, tea tree nebo myrta, na druhou stranu dřevité a orientální – pačuli a santal. Zároveň, jako řada našich zákazníků, ujíždím na food vůních à la Salted Caramel nebo Pumpkin Spice Latte.

Ke každému našemu produktu mám blízký vztah díky tomu, že jsem jej vymyslela, takže není žádný, se kterým bych nesouzněla nebo ho neměla ráda. Mám však samozřejmě své favority, buď díky tomu, co preferuji za vůně, nebo jaký mám typ pokožky. Zbožňuji Sweet Milk, už zmíněný Pumpkin, Opojný Zimolez a taky miluju naši voňavou sůl do koupele Time to Relax. V koupelně mi však nikdy nechybí mýdlo Konopí, které je zcela bez vůně, a Mořská řasa s pačuli.

Co se týká našich zákazníků, pak jejich úplně nejoblíbenějším mýdlem z přírodní kolekce je černé mýdlo s obsahem aktivního uhlí a názvem Black as my Soul, z barevnější fancy kolekce je to pak šťavnatý Růžový grep a z kosmetiky sůl do koupele Time to Relax.

DDE01108 (1) (1)

Odkud se bere inspirace pro tvou tvorbu? 

Nejvíc mě inspiruje příroda sama a bylinky. Kromě našeho evropského bylinkářství mě zajímá a ovlivňuje i ayurvéda. Samozřejmě také sleduji celosvětové trendy a novinky v kosmetice. Mnoho našich produktů vzniká i z prostého důvodu, že na trhu zatím chybí, nebo je po nich u naší značky poptávka.

K tomu se neustále vzdělávám, ráda trávím čas ponořená do herbářů a odborných knih a chodím na různé kurzy a semináře zaměřené na aroma a fytoterapii.

Ač by se možná mohlo na první pohled zdát, nejsem žádná batikovaná divoženka. Miluji přírodu, bydlím na venkově a myslím ekologicky, ale zároveň jsem pořád moderní žena a ráda se obklopuji kvalitními designovými věcmi a tenhle kontrast mě baví. Taky mě značně ovlivňuje popkultura a umění, viz naše fancy mýdla, často odvážně barevná a inspirována populárními sezónními drinky.

DDE01098

Nezapomeňte, že se na našem Facebooku můžete zapojit do soutěže o 3 krásná a voňavá mýdla z dílny Almara Soap. Pravidla najdete zde.

Související články

Výzva Tvořte z papíru: rozhovor s Martinou Žemličkovou

Výzva Tvořte z papíru: rozhovor s Martinou Žemličkovou

Přečtěte si rozhovor s Martinou, naší marketingovou ředitelkou, která ráda tvoří z papíru různá přáníčka, dekorace a origami postavičky. To by nebyla pořádná porada, aby nevzniknul alespoň jeden origami jeřáb! :)) Povídali jsme si mimo jiné o tom, jak s tvorbou sama začala, kde hledá inspiraci nebo co by vzkázala těm, kteří by chtěli začít.

Rozhovor o Art Clay tvorbě s Alenou Štukavcovou Doležalovou

Rozhovor o Art Clay tvorbě s Alenou Štukavcovou Doležalovou

Přečtěte si rozhovor s Alenou Štukavcovou Doležalovou, vítězkou soutěže The International Silver Accessories Contest 2023 v kategorii tvorby prstenů. Povídali jsme si o tom, kde bere inspiraci pro svou tvorbu, jaký je její nejoblíbenější šperk i o tom, co by doporučila těm, kteří chtějí s tvořením s Art Clay začít. 

Výzva Tvoření náramků z minerálů: rozhovor s ambasadorkou Zuzanou Dobšíčkovou

Výzva Tvoření náramků z minerálů: rozhovor s ambasadorkou Zuzanou Dobšíčkovou

Přečtěte si rozhovor se Zuzkou naší ambasadorkou pro tvorbu náramků z minerálů. Povídali jsme si mimo jiné o tom, jak s tvorbou sama začala, kde hledá inspiraci nebo co by vzkázala těm, kteří by chtěli začít.

Všechny články



Ověřeno našimi zákazníky
98 % zákazníků nás doporučuje
z celkem 6 650+ recenzí - zobrazit vše

Eva
Středa, 27. Březen 2024

100%

Rychlé dodání, pečlivě zabalené, velká spokojenost. Všem doporučuji.

Olga
Úterý, 26. Březen 2024

100%

Široká nabídka a rychlé dodání.

Milena
Neděle, 24. Březen 2024

100%

rýchlosť